Ivica Radošević, ravnatelj gospićke osnovne škole, danas u Ministarstvu obrazovanja istakao da su učitelji i nastavnici ključ uspjeha kurikularne reforme

Objavljeno: 17/04/2018

ZAGREB-    Prvi edukativni skup za ravnatelje 72 škole koje su odabrane za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme Škola za život održan je danas  u Zagrebu u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak otvorila je skup i održala uvodno predavanje nakon kojeg je izjavila da je impresionirana prisutnom energijom na skupu i da je sigurna da će zajedno koristiti sve potencijale da reforma uđe u škole, a to su motivacija učitelja, ravnatelja, učenika i roditelje kao i njihovih osnivača. Ministrica Divjak istaknula je da da je u tijeku edukacija više od 1300 učitelja, suradnika i ravnatelja eksperimentalnih škola, i još više od 1100 učitelja informatike, što u ovom trenutku čini 2500 sudionika edukacije, te da je to najveći program stručnog osposobljavanja za škole u novijoj hrvatskoj povijesti. S njima radi oko 170 savjetnika i mentora, najvećim dijelom iz Hrvatske, ali i međunarodnih stručnjaka, kazala je. U sljedećoj fazi pozvat ćemo i ostale škole, njih 215, koje su se javile na natječaj i koje ulaze o određeni program eksperimentalnog izvođenja reforme, dodala je.

Ivica Radošević, ravnatelj OŠ dr. Jure Turića iz Gospića, jedne od 72 škole koje su ušle u eksperimentalni program, rekao je da su učitelji i nastavnici ključ uspjeha reforme. Izrazio je nadu da će reforma na temelju primjera dobre prakse i saznanja tijekom sljedeće školske godine ući u sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj.

Radošević, koji slovi za jednog od mlađih ravnatelja škola, nogometni sudac i povjerenik Gradske organizacija HDZ-a Gospića, kazao je da reforma osnažuje uloge učitelja i jača profesionalnost, daje veću autonomiju i kreativnost u radu, a roditeljima već uključenost u obrazovanje, objektivnije vrednovanje i ocjenjivanje, te da očekuje i aktivnije učenike.

Promjena zastarjelog nastavnog plana i programa, osiguravanje još više edukacije za učitelje, materijalno opremanje svih škola, ali i poboljšanje materijalnog statusa učitelja, pretpostavke su da odgoj i obrazovanje uistinu budu temelj novoga društva, kazao je i pozvao vlast da bude ustrajna na tom putu.

Ministrica Divjak istaknula je da će škole u predviđenom roku imati nastavne materijale za sve predmete, što će omogućiti da ih učitelji na vrijeme odaberu i da se na njima priprema eksperimentalna provedba reforme.

Imamo dobre učitelje, ali moramo mijenjati sustav jer je on napravljen za drugu industrijsku revoluciju, mi smo u jeku četvrte industrijske revolucije, a naši učenici će se u svom životu susresti još nekoliko ciklusa, kazala je i naglasila da tehnologija nije sama sebi svrha nego će ona pedagogiji omogućiti pripremu za cjeloživotno učenje.

Na pitanje kako komentira izjave branitelja o dijelu kurikuluma povijesti koji se odnosi na Domovinski rat, odgovorila je da oko Domovinskog nema nikakvog spora, kao ni oko načina na koji se on obrađuje. Ako bilo tko u Hrvatskoj želi sudjelovati u raspravi o kurikulumu, može. Na stranicama Ministarstva može se naći kurikulum povijesti i uvjerena sam da nema spornih dijelova, rekla je ministrica Blaženka Divjak i zaključila da će Ministarstvo pratiti okrugli stol o toj raspravi te da pomoćnik ministrice biti na raspolaganju da može odgovoriti na određena pitanja.

 

IZVOR: Ministarstvo znanosti i obrazovanja (Hina)

FOTO: arhiva Lika-express

Možda Vas zanima