Rizično skoro 100% promatranih dionica cesta u Lici!!!

Objavljeno: 18/04/2017

GOSPIĆ- Potpuno nezapaženo u stručnoj, gospodarskoj,političkoj,ali i ukupnoj ličkoj javnosti prošli su prije nekoliko dana objavljeni rezultati velikog istraživanja o stanju prometnica na području triju županija, među njima i Ličko-senjske. Radi se o istraživanju Hrvatskog autokluba kao nositelja EuroRAP projekta po čijoj su licenci istraživanje proveli stručnjaci s Fakulteta prometnih znanosti. Istraživanje je uz Ličko-senjsku obuhvatilo još Šibensko-kninsku i Zadarsku županiju, odnosno županije s najvećim brojem prometnih nesreća u 2014.godini. Promatrano je 19 dionica županijskih cesta i 11 dionica lokalnih cesta u ovim županijama. Inače metodologija ovakvog istraživanja je takva da se jedna zvjezdica daje za kategoriju visokog rizika, dvije za kategoriju srednje-visokog rizika, tri srednjeg, četiri nisko-srednjeg i pet zvjezdica za kategoriju niskog rizika. Promatrano je niz elemenata,ali za ceste u našoj županiji rezultati su katastrofalni. Naime, za vozače i putnike u osobnim automobilima u Ličko-senjskoj županiji ukupno je čak 98,9 posto odabranih dionica županijskih i lokalnih cesta ocijenjeno sa jednom ili dvije zvjezdice. U Zadarskoj županiji takva je ocjena  na 77,5 posto dionica promatranih županijskih i lokalnih cesta a na cestama Šibenske županije koje su uključene u testiranje, na 75,3 posto.

Prema riječima dr.sc.Marka Ševrovića s Fakulteta prometnih znanosti, „osnovni uzroci smanjenja ocjena su nezaštićeni opasni završni elementi odbojnih ograda, nezaštićeni rasvjetni stupovi i stupovi vertikalne prometne signalizacije, opasni visoki nasipi, opasni odvodni kanali, opasni čvrsti elementi uslijed čega imamo ceste koje ne opraštaju pogreške vozačima“.

Prema procjenama stručnjaka  troškovi nadogradnje i rekonstrukcije promatranih dionica županijskih i lokalnih cesta na području Ličko -senjske, Zadarske i Šibensko-kninske županije iznose 42,7 milijuna kuna. Ako se provedu definirane protumjere nadogradnje i rekonstrukcije promatrane cestovne mreže, predviđeno je da će se tijekom 20 godina na promatranim dionicama županijskih i lokalnih cesta spriječiti  359 prometnih nesreća  sa smrtnim posljedicama i teškim ozljedama sa ukupno šest puta većim materijalnim gubicima i štetama u odnosu na moguće ulaganje.

Eto, iako se često busamo u prsa da imamo najbolje prometnice, stanje je puno drugačije. Na kraju krajeva i sam vozači, pješaci ,biciklisti često se možemo uvjeriti da čim se makneš s državne ceste koje se koliko toliko održavaju stanje je puno loše. Netko očito ne radi baš jako dobro svoj posao. Dobar primjer je i rupa na Kaluđerovačkom mostu koja stoji već 10 mjeseci.,kao i brojne rupe po ličkim cestama i cesticama.

 

Milan Tomašević

Možda Vas zanima