Kad ne znaju i ne mogu Turističke zajednice može LAG Lika

Objavljeno: 28/02/2017

Lokalna akcijska grupa Lika pokrenula je inicijativu o osnutku turističkog klastera Lika. Turizam je jedna od osnovnih grana koja bi trebala dovesti do razvoja županije. Nažalost po turističkim zajednicama, na bilo kojoj razini, isti ti političari koji govore o turizmu kao o potencijalu uhljebljuju nesposobnjakoviće koji s turizmom nemaju veze. Zbog toga turizam u Lici i dalje stoji na iznimno niskim granama. Svi se vade na velike brojke, no činjenica je da su te brojke plod Plitvica i Novalje, eventualno Senja, a sve drugo je, uspoređujući se s drugim krajevima Hrvatske, jad i čemer

GOSPIĆ- Lokalna akcijska grupa Lika iz dana u dan postaje sve važniji gospodarski, odnosno za gospodarstvenike,  uslužni subjekt na području Ličko-senjske županije, točnije na području koje pokriva spomenuti LAG. Do sada su aktivni bili na području poljoprivrede,a sada su krenuli i u turističke vode. Naime, na  inicijativu LAG-a LIKA u Gospiću je osnovan turistički klaster  Klaster Lika Destination. U priopćenju iz LAG-a Lika stoji da se radi o prvom turističkom klasteru u Lici , ipak, morati ćemo ih ispraviti. Prije nekoliko  godina u Lici je osnovan turistički klaster Lika-Karlovac i to kao poveznica Turističkih zajednica Karlovačke i Ličko-senjske županije,  apliciralo se i za europske novce. Naravno zbog nečijeg nerada i činjenice da oni koji su se uhljebili ne trebaju ništa ni raditi, taj klaster je ostao mrtvo slovo na papiru. Nadamo se, a poznavajući i ljude iz LAG-a Lika da ovaj klaster neće tako proći. Pošto  je provedba projekta INTEGRA LIKA 2020, koji ima za cilj brendiranje Like i podvelebitskog primorja, u punom zamahu, LAG LIKA je okupio turističke agencije s ovog područja te su zajedno osnovali turistički klaster. Osnovni cilj klastera je promocija destinacije.

Podsjetimo, kroz dobro poznati petogodišnji projekt INTEGRA LIKA 2020, LAG LIKA već godinu i pol provodi proces brendiranja Like i primorja kao jedinstvene turističke destinacije. U tu svrhu LAG je razvio regionalnu oznaku kvalitete imenom Lika Quality s kojom će, kako kažu, uskoro izaći u javnost. Za ovu oznaku moći će se natjecati svi lokalni proizvođači visokokvalitetnih proizvoda hrane i pića a ona će jamčiti iznimnu kvalitetu i sljedivost u proizvodnji. Oznaku Lika Quality LAG je zaštitio u Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo kao jamstveni žig. Također, ono što je važno naglasiti, svi restorani koji u svojoj ponudi budu imali hranu kupljenu od lokalnih proizvođača s oznakom Lika Quality, moći će također koristiti taj Znak.

Kako ističu u LAG-u Lika, ovim projektom lokalno proizvedena hrana ulazi u kategoriju tzv. premium proizvoda i izravno se potiče njena zastupljenost na tržištu te u lokalnim restoranima. Time će se konačno nagraditi kvalitetni lokalni proizvođači, osigurati će im se tržište a Lika će biti brendirana kao izvrsna gastro-destinacija. Cijeli proces brendiranja svesrdno su dočekali i podržali predstavnici turističkih agencija s područja Like i primorja koji su danas s LAG-om osnovali Klaster Lika destination, a to su sljedeće agencije: TA Adria-Velebitica, TA Hana tours, TA LiTO, TA Japodski forum, TA MaDi tours. Klaster je otvoren za suradnju s cijelim turističkim sektorom.

Tek osnovani turistički klaster očekuju brojni izazovi i veliki posao obzirom da su Lika i primorje područje velikog turističkog potencijala koje do sada nije bilo turistički valorizirano. Vjerujemo da će se u cijelu priču uključiti i turističke zajednice,a tu, čast izuzecima, dolazimo do najvećeg nereda  i nerada kada je u pitanju turistički sektor Like.

 

Milan Tomašević/ LAG Lika

Možda Vas zanima