Karavana Tesla vozila danas svratila u svoje svetište, Teslinu rodnu kuću

Objavljeno: 06/06/2017

Danas je  u Memorijalnom centru Nikole Tesle u Smiljanu,  te na pokretnoj punionici uz autobusni kolodvor zastala zanimljiva karavana, Nikola Tesla EV rally Croatia 2017. Skupina bogataša iz cijeloga svijeta obišla je cijelu Hrvatsku i posjetila mjesto od kuda je elektrifikacija svijeta i krenula, Teslinu rodnu kuću. Velika je to promocija za ovaj kraj. Nažalost osim predstavnika Memorijalnog centra i LAG-a Lika ne vidimo nikoga tko bi ovo mogao iskoristiti za promociju Gospića i Like. Očito turističke djelatnike i zaposlenike turističkih zajednica još uvijek više zanimaju lokalni izbori i ono što će biti nakon njih nego njihov posao, promocija.  Tako direktoricu turističke zajednice Gospić mi novinari i vi glasači možemo vidjeti pored glasačkih kutija u zgradi pošte u Gospiću,ali ne i u njenome poslu, turističkoj promociji Gospića i Like. Što reći????

GOSPIĆ- Nikola Tesla EV rally Croatia 2017.danas je navratio u Teslin rodni kraj, odnosno u svetište za sve vlasnike Tesla vozila, u Smiljan, i u rodnu kuću Nikole Tesle.  Organizatori ovoga relija žele da svaki vozač Tesle kada dođe u Hrvatsku obavezno posjeti Smiljan. Imaju iz ove organizacije puno planova,  žele podići neke stvari na višu razinu, odnosno žele se ne samo voziti već i integrirati i povezivati, te primjenjivati određena rješenja u određenom smislu. Tesla je simbol tehnologije, želja je brendirati cijelu Hrvatsku pod imenom Nikole Tesle. Ljudi koji voze Teslu nisu samo bogataši koji uživaju u vožnji i delicijama u pojedinom kraju, oni znaju osjetiti bitne razlike između vulgarnog razmetanja bogatstvom i suptilnog participiranja u mijenjanju budućnosti za svoje vlastite novce, oni žele biti neovisni i ne žele zagaditi okoliš i zato voze na struju. Na ovaj reli došli su iz ekoloških pobuda, organska hrana i sve zdravo, važnije im je od egzibicionističnog pokazivanja moći. Želja organizatora je da opet dođe Leonardo di Caprio, razni ljudi koji su dio aktivnosti kojima se bavi ova skupina ljudi,a to je green technology jednom riječju, iliti infrastrukturom, punionicama, solarijima, e-mobilnisti, autonomnom vožnjom, robotikom itd. Igora Kolovrata, organizatora ovoga “eventa” pitamo  koliko se Tesla uspio probiti na hrvatsko tržište. Odgovara kao iz topa:”Tesla model 3 biti će najprodavanije vozilo u Hrvatskoj u naredne tri godine. Ako to ne bude tako ja ću vam kupiti Teslu i pokloniti“. Kolovrat smatra da je činjenica što u Hrvatskoj nema više električnih vozila stvar edukacije. “Ta vozila nisu skupa ko što se priča. Konvencionalni mediji često zanemaruju činjenice i svjesno prešućuju benefite električnih vozila zato što su  koordinirani napadi “naftaša”na električne automobile pod pričom da se radi o eksperimentima. Kolovrat kaže da je on domoljub, želi da naša zemlja participira u digitalnom svijetu i u promjeni paradigmi. “Imamo solara 1,850kW po kvadratnom metru godišnje,a imamo duplo manje postavljenih solarnih ploča od Maribora. To je sramota. Ne smijemo dozvoliti da pojedini lobiji kriminaliziraju obnovljive izvore energije koji se ne trebaju subvencionirati“- govori Kolovrat. Podsjeća da kod električni auta nema rezervnih dijelova,ulja,maziva,goriva. On je sa svojom Teslom prošao 116,000 kilometara i nije bio na servisu. Teslin model tri imati će cijenu otprilike kao Golf,a po opremi i snazi biti će vozilo visoke klase.

Ovogodišnji reli Tesla vozila kroz Hrvatsku donio je i jedan svjetski rekord, na jednu punionicu prije tri dana spojeno je 51 vozilo. Danas u Gospiću, nailazimo na mobilnu punionicu na koju se može puniti 20 vozila. Punionice koje postoje u Gospiću još uvijek su nešto “slabije”.

Zanimljivo, polovica ovogodišnjih sudionika već se javilo za reli sljedeće godine, plus još 18 novih. To pokazuje koliko je ovo zanimljiv konvoj vozila, koliko je ovo zanimljiva priča, i koliko je Tesla vozilo i Teslin kraj, kao što reče Kolovrat, pravo svetište ljubitelja Tesla vozila. Kolovrat nam kaže da kada su punionice u pitanju nismo loši, naravno, mogli bi biti i bolji, a za to bi trebala bolja suradnja s HEP-om. “Planiramo loše i ne predviđamo trendove“- zaključuje Kolovrat. Nakon Gospića i “svetišta” električnih vozila reli će dalje put Zagreba gdje će i završiti.

Milan Tomašević

 

Fotogalerija

- klikni na sliku za uvećanje

Možda Vas zanima